czwartek, 1 sierpnia 2013

Ku pamięci...sierpień 1944

Hej, postanowiłam napisać post tematyczny. Jest dzisiaj pierwszy sierpnia (1.08). Ważna pod względem historycznym data dla Polaków. 


 Pierwszego sierpnia 1944 roku w Warszawie wybuchło powstanie.  Powstanie Warszawskie zostało zorganizowane przez Armię Krajową (AK) przeciwko wojskom niemieckim okupującym stolicę. Za początek powstania uznaje się tak zwaną Godzinę "W". (17.00) 
Głównymi celami powstania Warszawskiego było:
- obalenie Niemców
- ratowanie suwerenności narodu Polskiego
- zachowanie granicy państwa z przed wojny.
W trakcie powstania zginęło wielu Polaków w tym także dzieci w wieku 10 lat. Mówiąc o powstaniu warszawskim nie możemy zapomnieć o harcerzach z "Szarych Szeregów", którzy działali w armii podziemnej. Dostarczali zaopatrzenie i listy.

Myślę,że tyle wystarczy. Jeśli zaciekawiłam Cię historią powstania warszawskiego,II wojny światowej czy działalnością "Szarych Szeregów" zapraszam do zagłębienia się w historię wcale nie taką starą,bo z przed 69 lat.

A na koniec nawołuję do młodych ludzi Pamiętajmy! Pamiętajmy o tych, którzy zginęli za ojczyznę,byśmy MY mogli żyć w wolnej Polsce!

Info: dobroni.pl

9 komentarzy:

  1. Mądry post, miło, że poruszyłaś takie ważne wydarzenie na blogu.

    http://girls-trio.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post, super, że o tym napisałaś.

    pozdrawiam <3

    tojanatka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, ze o tymnapisalas :)
    obserwujemy? www.klaudmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się nie chciało tego czytać, jednak jakoś dałam radę xD *le: moje zamiłowanie do historii*.
    Przerabiałam ten temat w tym roku i jakoś nic z tego nie zapamiętałam, że o wojnie, czy tam powstaniu, nie rozróżniam tego cnie ._.

    http://because-its-my-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ciesze się że o tym pamiętałaś ja zapomniałam :|

    http://estkka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętamy!
    + Dziękuję za życzenia urodzinowe ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się z poprzedniczką *-* + świetny blog. U mnie coś z fotografii;http://sylwiakucharzakphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że napisałaś taką notkę bo dla mnie np. takie rocznice są bardzo ważne. Ah jak pięknie było wczoraj w Warszawie, tyle ludzi z flagami, opaskami, koszulkami o powstaniu :)

    http://susansatelier.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też takie rocznice są czymś ważnym. Tak jak można przeczytać na stronie "o mnie" Lubię zagłębiać się w tajemnice przeszłości.

      Usuń

- nie bawię się w "obserwacje za obserwację". Jeśli podoba Ci się mój blog dodaj się do czytelników
- każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania
- Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i każdy z osobna ;)